woensdag 14 oktober 2009

Schrijver!

Gisteren las ik de laatste reacties op mijn blog. Veel zijn dat er nog niet, maar het blijkt dan ook moeilijk te zijn om een reactie te geven. Ik moet nog eens uitzoeken hoe dat zit. Als je een eigen blog hebt, of een google-account, dan gaat het geloof ik wel. Er stond een leuke reactie tussen van kastelke. Die naam kwam me niet bekend voor en het fotootje dat ik erbij kon opzoeken gaf geen uitsluitsel. Waarschijnlijk een collega van Sylvia uit Rotterdam of Leuven die ik nog niet ken. 's Avonds bleek Sylvia kastelke echter ook niet te kennen!? En dat was een mooi moment. Immers, familie, (voetbal)vrienden, collega's, buren en de Tarcisiusschool in Rotterdam zullen deze blog deels lezen uit interesse in ons gezin, maar ook deels om daarmee te voorkomen dat ze bij onze terugkeer ellenlange verhalen moeten aanhoren over hoe leuk het wel niet was. " Ik heb je blog gevolgd.", volstaat dan. Maar dat geldt niet voor kastelke. In dat onmetelijke wijde web, heeft ze mijn blog gevonden en gelezen en een reactie gegeven! Wie had dat gedacht? Haar wellicht achteloze daad heeft echter verregaande consequenties: ik ben schrijver geworden. "Hans Timmermans, rijksambtenaar EN schrijver". Om schrijver te zijn moet je m.i. namelijk vrijwillig publiek hebben en wel in een minimale omvang van 1. Aan beide voorwaarden is nu voldaan. Dank kastelke!
De druk neemt wel gelijk toe. Ik moet nu aan een oeuvre gaan werken. En waarschijnlijk komen er ook signeersessies en Canadese vertalingen enzo. En je komt natuurlijk in televisiespelletjes en wat trek je dan aan (ik volg de Europese mode al een paar maanden niet meer!). En moet er niet ook een fanclub of iets dergelijks worden opgericht? En moet ik dat dan doen? En wat wordt de rol van kastelke daarin? Het wordt een gekkenhuis.
Ben wel bang dat ik volgend jaar vanwege ons verblijf in Toronto mijn eerste Boekenbal in Nederland moet laten schieten....

ps Joris, misschien kun jij mij hierover advies geven?

1 opmerking:

  1. Hoi Hans,
    Tessa (van Bente) had het vandaag over je blog. Je bent dus 't gesprek van de dag;-). Maar ik wist nog niet waar en ik kan je nu vol trots melden dat je ook via Google te vinden bent!
    Je stukjes zijn erg leuk, wij kijken uit naar meer!!
    Groetjes en tot horens!
    Yvonne (en Sabine, Bart, Cas en Martijn)

    BeantwoordenVerwijderen